Przejdź do głównej zawartości

Specyfika międzynarodowej edukacji najmłodszych dzieci


Nauka języka angielskiego dla najmłodszych nie powinna być prowadzona w sposób monotonny, gdyż to szybko zniechęca do dalszej nauki i pokonywania kolejnych wyzwań. Najlepiej, gdy nauka prowadzona jest w sposób urozmaicony i zachęcający do niewielkiego wysiłku umysłowego. 

Podświadome uczenie języka obcego poprzez zabawę i rozrywkę pozwala na łatwiejsze dotarcie całego materiału do mózgu dziecka i w efekcie rezultaty są wtedy o wiele lepsze.Lekcje angielskiego prowadzone umiejętnie, nowoczesnymi metodami pozwala na uzyskanie bardzo szybkich rezultatów w nauce, gdyż dzieci stosunkowo łatwo są zdolne do przyswajania tego rodzaju wiedzy, zwłaszcza, jeśli forma nauki jest przyjemna i bezstresowa. 

Wesołe gry językowe, testy, quizy, piosenki lub też pięknie drukowane kolorowe materiały pozwalają na skuteczne wpajanie podstaw językowych już najmłodszym dzieciom początkowych klas angielskiej  szkoły podstawowej, czy też nawet wcześniej, w klasach typu nursery, pre school czy kindergarten Lekcje angielskiego powinny być prowadzone przez kadry gotowe do pokonania zmiennych nastrojów dzieci, a także przez osoby, które będą umiały nawiązać bardzo dobry i skuteczny kontakt z małymi adeptami języka angielskiego. Bardzo ważne jest zdobycie zaufanie na początkowym etapie nauki.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak dobrze podejść do nauki języka u najmłodszych? Kindergarten, pre school i cała reszta

Praca z dziećmi wymaga od nas  pedagogów i nauczycieli przeprogramowania swoich dorosłych sposobów myślenia. Często nie uświadamiamy sobie, że dziecko czuje i wyraża swoje emocje podobnie do nas, ale już mechanizmy, które nimi rządzą są zgoła inne. Obserwując pracę innych nauczycieli ( o której powstały już nawet dowcipy) i rodziców zauważyłem, że zapominają oni, że ich pociechy w wielu kwestiach nie potrzebują naszej nieustannej kontroli.  Trudno przekonać ich, że w wielu przypadkach poradzi sobie samodzielnie, a nadmierna opiekuńczość może tylko zahamować procesy poznawcze.  Rozumiem, że taka nadmierne wyręczanie wynika z troski, ale musimy sobie uświadomić czy sami chcielibyśmy, aby ktoś nieustannie prowadził nas za rękę Często popełniamy błąd narzucając swoje zdanie, zapisujemy dzieci na przeróżne kursy, bez wyraźnej ochoty z ich strony.  Nie wszyscy lubią przecież angielski. Ćwiczenia z każdej dziedziny powinny być dobrane do indywidualnych predyspozycji dziecka. Jest to przecież

Jak nauczyć dziecko miłości do książek?

Książki są obowiązkowym artefaktem dla każdego malucha w angielskiej szkolepodstawowej . Nie musi jednak wiązać się to z przykrym obowiązkiem nauki. Twórcy takich podręczników dla najmłodszych starali się bowiem stworzyć je przede wszystkim w taki sposób, żeby zainteresowały one najmłodszego użytkownika. Najczęściej są kolorowe i zawierają ciekawe zadania i gry.  Pedagodzy także podejmują inną formę prowadzenia zajęć w przypadku najmłodszych grup, takich jak nursery czy kindergarten .  Często są tutaj wprowadzane gry angielskie, dzięki którym dziecko może uczyć się bawiąc. Jeżeli chodzi bowiem o naukę języka obcego, nie można zmuszać malucha, lecz starać się go zachęcić. Nie dla każdego bowiem poznawanie kolejnych słów będzie przychodziło z taką samą łatwością.  Dlatego też w dobrej international school of warsaw nauczyciele dopasowują poziom zajęć do poziomu grupy, aby żaden maluch nie czuł się w żaden sposób poszkodowany. Oczywiście dzieci bardziej zdolne mogą w pewnym momencie poc

Właściwe podejście do ucznia, czyli klucz do edukacyjnego sukcesu

W nauczaniu języków obcych bardzo ważne jest podejście do ucznia. Angielski dla dzieci to jeszcze trudniejsza część nauki języka, gdyż tutaj każdy błąd w sztuce może okazać się bardzo trudny do poprawienia w przyszłych etapach. Bardzo dobrze jest, gdy nauka przychodzi wręcz podświadomie. Istnieją metody nauki języków obcych, którym udaje się dotarcie do tej części mózgu, która działa za podświadomą naukę i wykorzystanie tego.  Stosowana jest ona w miejscach takich jak angielska szkoła podstawowa , angielskie przedszkole czy też inne jednostki typu british international school , różnego typu private school itp. Bardzo szybka nauka języka w tej metodzie pozwala na wyrobienie u ucznia podświadomego językowego odruchu. W ten sposób jest ona w stanie rozmawiać płynnie, a reakcje na bodźce językowe stają się natychmiastowe tak, jakby rozmowa była w języku ojczystym. Wyrobiona szybkość kojarzenia pozwala na ominięcie konieczności tłumaczenia fraz z języka obcego na ojczysty, a na