Przejdź do głównej zawartości

Jak nauczyć dziecko innego sposoby myślenia?


Poznawanie nowego języka zawsze musi łączyć się ze zmianą sposobów myślenia. Jeżeli chcemy płynnie posługiwać się, dajmy na to angielskim, musimy zapomnieć o naszym ojczystym języku. Starajmy się nie tylko mówić i pisać, ale i myśleć w języku angielskim. Nie zapewnią nam tego żadne kursy online czy wirtualne lekcje. 

Tylko nasza własna praca, może okazać się w tym przypadku efektywna. Spójrzmy na konstrukcje, które posiada język angielski. Czasowniki i przymiotniki nie są przecież odzwierciedleniem tych naszych. Często zawierają w sobie również wartości kulturowo-społeczne. 

Język powstaje przecież na podwalinach ludzkich zachowań, wypływa z indywidualnych potrzeb. Znaną anegdotą w tym obszarze jest ta, która mówi o tym jakoby Eskimosi mieli ponad trzydzieści określeń na śnieg. Obrazuje to, w jaki sposób powstają mechanizmy, które później stworzą język. 

Jeżeli mamy z czymś styczność i wpływa to na nasze zachowanie, będziemy bardziej drobiazgowi, jeżeli chodzi o nazywanie tego zjawiska. Dlatego nauka języków obcych musi łączyć się jakąkolwiek próbą poznania rzeczywistości tej innej kultury. Ułatwi nam to rozumienie niektórych konstrukcji czy zapamiętanie słówek, mających wspólne pochodzenie.

To właśnie z tego powodu biorą się sukcesy placówek edukacyjnych typu british school, kindergarten, nursery czy english schools in Warsaw. Dzieci uczą się tam nie tylko języka, ale również poznają przy okazji brytyjską kulturę i inny sposób myślenia. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak dobrze podejść do nauki języka u najmłodszych? Kindergarten, pre school i cała reszta

Praca z dziećmi wymaga od nas  pedagogów i nauczycieli przeprogramowania swoich dorosłych sposobów myślenia. Często nie uświadamiamy sobie, że dziecko czuje i wyraża swoje emocje podobnie do nas, ale już mechanizmy, które nimi rządzą są zgoła inne. Obserwując pracę innych nauczycieli ( o której powstały już nawet dowcipy) i rodziców zauważyłem, że zapominają oni, że ich pociechy w wielu kwestiach nie potrzebują naszej nieustannej kontroli.  Trudno przekonać ich, że w wielu przypadkach poradzi sobie samodzielnie, a nadmierna opiekuńczość może tylko zahamować procesy poznawcze.  Rozumiem, że taka nadmierne wyręczanie wynika z troski, ale musimy sobie uświadomić czy sami chcielibyśmy, aby ktoś nieustannie prowadził nas za rękę Często popełniamy błąd narzucając swoje zdanie, zapisujemy dzieci na przeróżne kursy, bez wyraźnej ochoty z ich strony.  Nie wszyscy lubią przecież angielski. Ćwiczenia z każdej dziedziny powinny być dobrane do indywidualnych predyspozycji dziecka. Jest to przecież

Jak nauczyć dziecko miłości do książek?

Książki są obowiązkowym artefaktem dla każdego malucha w angielskiej szkolepodstawowej . Nie musi jednak wiązać się to z przykrym obowiązkiem nauki. Twórcy takich podręczników dla najmłodszych starali się bowiem stworzyć je przede wszystkim w taki sposób, żeby zainteresowały one najmłodszego użytkownika. Najczęściej są kolorowe i zawierają ciekawe zadania i gry.  Pedagodzy także podejmują inną formę prowadzenia zajęć w przypadku najmłodszych grup, takich jak nursery czy kindergarten .  Często są tutaj wprowadzane gry angielskie, dzięki którym dziecko może uczyć się bawiąc. Jeżeli chodzi bowiem o naukę języka obcego, nie można zmuszać malucha, lecz starać się go zachęcić. Nie dla każdego bowiem poznawanie kolejnych słów będzie przychodziło z taką samą łatwością.  Dlatego też w dobrej international school of warsaw nauczyciele dopasowują poziom zajęć do poziomu grupy, aby żaden maluch nie czuł się w żaden sposób poszkodowany. Oczywiście dzieci bardziej zdolne mogą w pewnym momencie poc

Właściwe podejście do ucznia, czyli klucz do edukacyjnego sukcesu

W nauczaniu języków obcych bardzo ważne jest podejście do ucznia. Angielski dla dzieci to jeszcze trudniejsza część nauki języka, gdyż tutaj każdy błąd w sztuce może okazać się bardzo trudny do poprawienia w przyszłych etapach. Bardzo dobrze jest, gdy nauka przychodzi wręcz podświadomie. Istnieją metody nauki języków obcych, którym udaje się dotarcie do tej części mózgu, która działa za podświadomą naukę i wykorzystanie tego.  Stosowana jest ona w miejscach takich jak angielska szkoła podstawowa , angielskie przedszkole czy też inne jednostki typu british international school , różnego typu private school itp. Bardzo szybka nauka języka w tej metodzie pozwala na wyrobienie u ucznia podświadomego językowego odruchu. W ten sposób jest ona w stanie rozmawiać płynnie, a reakcje na bodźce językowe stają się natychmiastowe tak, jakby rozmowa była w języku ojczystym. Wyrobiona szybkość kojarzenia pozwala na ominięcie konieczności tłumaczenia fraz z języka obcego na ojczysty, a na